ערש"ק ואתה תצוה, תשע"ד
בפרשתינו, תצוה, מצווה הקב"ה למשה, ואתה תצוה את-בני ישראל, ויקחו אליך שמן זית זך כתית--למאור: להעלת נר, תמיד.
בפרשת צו, אומרת הקב"ה למשה וידבר יהוה, אל-משה לאמר. ב צו את-בני ישראל, ויקחו אליך שמן זית זך כתית--למאור: להעלת נר, תמיד.
בפרשתנו נוקטת התורה בלשון ואתה תצוה.לשון אחת אתה, לשון שניה תצוה. ובפרשת צו, באותו עניין, נוקטת התורה בלשון צו.לשון צו בלבד.מסביר ר' נתן, תצוה הינו מלשון צוותא, יחדיו.
בפרשת צו, לשון צו הינו מלשון ציווי, החובה לעשות, בפרשתנו תצוה, מדברת התורה למהות ואופן העשיה.אופן העשיה, העלאת נר תמיד.נר תמיד מצריך מצריכה חיבור ואחדות.נר תמיד מורה למציאות קבועה אשר איננה משתנה.מציאות שכזו יכולה להתקיים רק בהיות יחד.
מציאות יחד, מציאות של חיבור ואחדות מצריכה ארבעה דברים.אתה, כתית, מאור ואליך.
האחד אתה, היינו מנהיג אחד, מנהיג אחד אשר מורה הדרך, דרך בה הולכים כולם יחדיו.
השני שמן זית זך כתית.נצרך שמן זך וכתית, היינו השמן היותר קרוב למהות השמן, שמן ללא כל ערוב.שמן שכזה הוא היכול להיות למאור.
השלישי, מאור, הארה צריכה שתהיה מחוברת, מקושרת ונובעת מתוך פנימיות, מקור טהור ושלם.
הרביעי אליך, מקור אליו יובלו, יגיעו הדברים והוא אשר יביאם לידי אחדות.
אומר הקב"ה למשה, אתה הוא זה אשר תנהיג את בני ישראל, הנהגתך צריך שתהיה בבחינת "תצווה", תצווה מלשון צוותא, היינו הנהגה המאחדת את עם ישראל.כדי להביא את עם ישראל יש להביאו לידי מכנה משותף, מכנה אשר מאחד את כל עם ישראל.מכנה משותף זה בחינתו ומציאותו הינה, כתית, היינו שורש בסיסי של עם ישראל.שורש ללא נלווים ונטפלים אשר אינם שייכים לשורש זה.שורש זה הינו האמונה בקב"ה, אמונה בה' אחד.
בהיות כל אחד ואחד מבני ישראל בבחינת כתית, אזי מתקיים מאור, כל אחד ואחד מאיר מתוכו, מאיר את פנימיותו. נר יהוה, נשמת אדם
בהיות אורו של כל אחד ואחד מאיר, אזי מגיע השלב הרביעי, אליך, אתה הוא זה שתצרפם מאורות יחידים לידי אור אחד, נר, תמיד.אתה הוא זה שתביא לידי להעלת נר, תמיד.
על מנת להגיע לנר יהוה, נשמת אדם, על האדם לזכך נפשו עד שיגיע לידי השלת כל הקליפות אשר מכסים ומונעים מהנר להאיר.אומרת הגמרא, ואמר רבי יוחנן למה נמשלו ישראל לזית לומר לך מה זית אינו מוציא שמנו אלא ע"י כתיתה אף ישראל אין חוזרין למוטב אלא ע"י יסורין.
רק מנהיג כמשה, יכול להביא את עם ישראל, כל אחד ואחד , לגילוי האור הפנימי שבו למרות שהדבר בא ע"י יסורין.
גילוי האור האישי וצירופו לאור כללי, הוא המביא לידי מאור, הוא אשר בצוותא יביא , להעלת נר, תמיד.נר תמיד זה מביא לדברי הגמרא, אמר רבי יהושע בן לוי למה נמשלו ישראל לזית לומר לך מה זית אין עליו נושרין לא בימות החמה ולא בימות הגשמים אף ישראל אין להם בטילה עולמית לא בעוה"ז ולא בעולם הבא.
להעלת נר, תמיד
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251